רגל כתומה של כלב   איך תעזרו לכלבכם לעבור את הקיץ בכיף?

  החום עולה וגם לכלב נעשה חם… מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לחבר על ארבע, בעל הפרווה, לעבור את הקיץ בצורה הנעימה ביותר?כלב בית לארס ראם נהנה מטיול ומשחק בצל ובגינה

  • מנגנון הקירור העיקרי של הכלב מתבצע מאזור חלל הפה ע”י אידוי הרוק ואדים הנמצאים באוויר הנפלט מהריאות בתהליך הנשימה. מנגנון הקירור העצמי של גוף הכלב גורם לעליה בקצב הנשימות של חיית המחמד, נשימה עם פה פתוח והוצאת הלשון החוצה. בדומה להזעה אצל בני האדם, בתהליך האידוי הכלב מאבד נוזלים, ונמצא בסכנת התייבשות.
  • כלבים אשר להם חוטם מעוות או פחוס כגון: כלבי בוקסר, פקינז, בולדוגים ואחרים מתקשים יותר בקירור הגוף ולכן נמצאים ברמת סיכון גבוה אף יותר בקיץ.


עשרת הכללים עליהם חשוב להקפיד בעונה החמה:

  1. יש להרחיק את הכלב משמש קופחת. במידה והוא אוהב אמבטיות שמש דווקא בשעות החמות, יש לקשור אותו בצל או למנוע ממנו לצאת החוצה בשעות שיא החום.
  2. טיילו עם הכלב בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב המאוחרות. אלה הן השעות הקרירות יותר ביום ועובדה זו תנעים את הטיול על שניכם. הימנעו מלהריץ אותם באופן מופרז ביום חם ולכו לטייל באזורים מוצלים.
  3. העדיפו לטייל עם הכלב על אדמה או דשא והשתדלו להימנע מהליכה על משטחים לוהטים כגון אספלט ומשטחי מתכת אשר מתחממים מאוד בשמש היוקדת ועלולים לגרום לכוויות חמורות וכואבות לכריות כפות הרגליים של כלבכם.
  4. גישה למים טריים חשובה ביותר. יש להשאיר לכלב מספר קערות מים, למקרה שהכלב ישתה או ישפוך אחת מהקערות ויישאר בלי מים בכלל. ביום חם ניתן ומומלץ לצנן את המים כלב יכול להנות גם בקיץ אם הוא מוגן מחום יתרבאמצעות קוביות קרח.
  5. שימו לב לסימני התייבשות: תשישות מוגזמת, ריור, אפאטיות, עור ללא גמישות, עיניים אדומות – אם מופיע אחד או יותר מהסימנים הללו, פנו את כלבכם באופן מיידי לווטרינר.
  6. לעולם אל תשאירו את כלבכם לבד בתוך רכב סגור, גם לא בצל וגם לא “לשתי דקות”. רכב חונה, אפילו אם בצל, סופח המון חום ועלול לגרום למוות לחיה בתוך זמן קצר.
  7. רחצה – ישראל משופעת בחופי ים, נצלו את מזג האוויר החם וקחו את כלבכם לשחות ולטייל על החוף לעיתים קרובות. הקפידו שיהיו אתכם מים טריים ושהכלב לא ישתה מי-ים. כמו כן יש לשטוף אותו עם מי ברז לאחר מכן, המלח עלול לגרום לפצעים. בבית או בגינה מומלץ לרחוץ ולהרטיב את הכלב לעיתים תכופות עם צינור מים.
  8. עוד פטנט לקירור הכלב, אפשר לשים מגבת רטובה לידם כדי שיוכלו לשכב עליה.
  9. בקיץ חשוב לנקות את כלי האוכל באופן יומיומי כי החיידקים מתרבים בצורה מאוד מהירה. בקערות אוכל לא נקיות יש המון חיידקים מזיקים, לכן כדאי לרחוץ את הקערה כל יום כדי שחיית מחמדכם לא תאכל מקערה לא נקייה, ולא תפתח דלקת מעיים.
  10. פרעושים וקרציות – יש הרבה יותר מהם בתקופת הקיץ. יש לשים באופן סדיר חומר נגד פרעושים על הפרווה, וקולר נגד קרציות. לחילופין אפשר לשים טיפות על צוואר הכלב למניעת קרציות ופרעושים ולעשות זאת באופן קבוע פעם בחודש.

מספרה לכלבים. סטודנט קורס ספרות כלבים מספר כלב לבן
האם לספר את הכלב בקיץ?

ישנם גזעים שאותם ניתן ורצוי לספר וישנם גזעים אותם לא מומלץ לספר. ככלל גם חיית מחמד מסופרת צריכה להיות מכוסה בשכבת שיער גם בחודשי הקיץ ע”מ למנוע נזק מקרינת השמש.
אין לספר כלבים מגזעים נורדים כגון האסקי וסמויידים למרות שיערם הכבד –
התייעצו עם ספר כלבים מומחה לגבי התספורת המומלצת לכלבכם. בכל מקרה אנו ממליצים על הברשה יומיומית לכלב, על מנת להיפתר משערות עודפות.
השיער של החורף אמור לנשור ובמקומו צומח שיער קצר יותר ודליל יותר, המתאים יותר לקיץ. בנוסף, הכלב בדרך כלל גם נהנה מהסירוק וגם מתשומת הלב והקשר עם הבעלים.


פינוק קיץ נחמד לכלב: קרטיב תוצרת בית

בכוס חד פעמית, שמים קצת גרגרי מזון או צ’ופרים של הכלב, מוסיפים מעט מים ומכניסים למקפיא.
כשהמים קופאים מוסיפים מעל הקרח עוד קצת גרגרי אוכל, חתיכות קטנות של נקניק או כל צ’ופר אחר, מעל מוסיפים עוד קצת מים ושוב למקפיא.
אפשר לעשות כך 2-3 שכבות, וכשקפוא לגמרי מוציאים את הקרח מהכוס (לא לתת עם הכוס!), ונותנים לכלב “קרטיב” ביתי מאד אטרקטיבי.
אפשר לגוון ולהוסיף מעט רוטב מקופסת מזון רטוב. מקופסה אחת של מזון רטוב אפשר להכין הרבה “קרטיבים” לכלב. מים שבושל בהם עוף ללא תבלינים, עם חתיכות ירק כמו גזר, קישוא או דלעת, כיד הדמיון הטובה עליכם במסגרת מגבלות התזונה של כלבכם.

  – מאמרים וכתבות – רשימת נושאים
קורסים ומסלולי לימוד במאי דוג – המרכז הרב תחומי ללימוד אילוף כלבים, כלבנות, ספרות כלבים:

icon5   קורסים במגמת אילוף כלבים icon5   המגמה לכלבנות טיפולית icon5   בית הספר לספרות כלבים