אילוף כלב חדש במשפחה – איך נקבל כלב חדש?

מזל טוב! רכשתם/קיבלתם את הכלב החדש שלכם וכולם מתרגשים. עדיין לא נרשמת לקורס אילוף כלבים (ומה המחיר?) ועדיין אין לכם מאלף כלבים, אך אתם רוצים להכין את הכלב לחיי משפחה תקינים ומהנים. סביבה חדשה, ריחות חדשים, אנשים חדשים ולא מוכרים כל אלה מסקרנים אותו בדיוק כמוכם.
אז עוד לפני שאתם מזמינים מאלף לכלב, כמה טיפים פשוטים ומעשיים שיעזרו לכולם לעבור את ההסתגלות הראשונית:

כלב שצריך משפחה מאמצת *** הטיפים לקוחים מתוכנית קורס מאלפים בכירים ומטפלים התנהגותיים של מאי דוג.

רגל כתומה של כלב   אפשרו זמן הסתגלות – תנו לכלב החדש שלכם זמן להסתגל אליכם ולסביבתכם, עשו זאת בהדרגה ובסבלנות, ההשקעה בהתחלה תשתלם בהמשך. השתמשו בחיזוקים חיוביים על מנת להתחיל את הקשר ברגל ימין.

רגל כתומה של כלב   חיזוקים חיוביים – במהלך תקופת ההסתגלות נאפשר לכלב שלנו ולנו לרכוש הרגלים חדשים. חיזוקים חיוביים משמשים כגשר ביניכם לבין הכלב. חיזוק חיובי הוא חיזוק שהכלב נהנה ממנו. חיזוק חיובי ניתן כאשר התנהגות הכלב ראויה ורצויה.

כלב קטן יושב   דוגמאות לחיזוקים חיוביים מומלצים: ליטופים ומגע רך מתן צ’ופר לכלב (חתיכת נקניק קטנה וכבר הם מבינים שאתם אוהבים אותם) טון דיבור רך ונעים

כלב קטן עומד   דוגמאות להתנהגות הכלב שעבורה נצ’פר אותו: כאשר הכלב הולך לידי – ניתן לומר כלב טוב כאשר הכלב מתיישב – ניתן ללטף כאשר הכלב עושה צרכים מחוץ לבית ניתן לתת צ’ופר טעים

רגל כתומה של כלב   טיפים בסיסיים לטיפול בבעיות התנהגותיות נפוצות של כלבים:

בעית התנהגות #1: הכלב אוכל נעליים
הומאופתיה לאילוף כלב בעיות התנהגותכיצד נטפל: אין לתת לכלב נעל ישנה או חפצים ישנים, הוא אינו יודע להבחין בין ישן לחדש. כשגור כלבים חדש מגיע הביתה “רמת החיים עולה”, מגביהים את כל החפצים שניתן על מנת שהגור הקטן לא יוכל ללעוס אותם (כולל חוטי חשמל וכבלים גלויים).

בעית התנהגות #2: הכלב עולה על מיטות וספות
כיצד נטפל: יש להרגיל את הכלב ע”י מניעת התופעה באמצעות שימוש במונעי גישה, או אביזרים לאילוף כלבים.

בעית התנהגות #3: הכלב לועס רהיטים וחפצים שונים
כיצד נטפל: ניתן למנוע באמצעות מריחת משחות בעלות ריח חזק כדוגמת משחה סינית. הריח מרחיק את הכלבים.

בעית התנהגות #4: קפיצות על בני בית
כיצד נטפל: אם אינכם רוצים שהכלב יקפוץ על בעלי הבית, ניתן למנוע זאת על ידי הורדת הכלב לרצפה והתעלמות מהקפיצות. אם ההרגל ממשיך, החזירו את הכלב למקומו או לחדר אחר בבית. פעולה זו הינה מסר לכלב שההרגל אינו רצוי במשפחה.

במידה וההתנהגות הלא רצויה לא נפתרה, כדאי לפנות לייעוץ של מאלף כלבים ומטפל בבעיות התנהגות של כלבים מקצועי, בטרם הבעיה תהפך להרגל שאותו יהיה יותר קשה לשנות.

* ייעוץ נוסף ניתן לקבל בבית הספר לאילוף כלבים מאי דוג, כמו כן אנו נשמח להמליץ על מאלף כלבים מוסמך בוגר הקורס לאילוף כלבים.
אודות לימודי אילוף כלבים במאי דוג – לחצו כאן.

  – חזרה למאמרים וכתבות
מאי דוג – המרכז הרב תחומי לקורסי אילוף כלבים, כלבנות טיפולית, ספרי כלבים:

icon5   לימודי אילוף כלבים icon5   מדריכי כלבנות טיפולית icon5   ספרות כלבים, לפתוח מספרה לכלבים