מהם לימודי כלבנות טיפולית ולמי זה מתאים?

כלבנות טיפולית הינה אחת מהאפשרויות למי שמחפש עבודה עם בעלי חיים או שרוצה להיכנס לתחום טיפול בעזרת בעלי חיים
אנשים רבים רוצים לעבוד בעבודה בעלת משמעות שבה יוכלו להעניק סיוע אמיתי וממשי לבני אדם אחרים. אחת העבודות שיכולות להתאים במיוחד למי שרוצה לטפל ולעזור לאנשים שנמצאים במצוקה או קושי רגשי היא טיפול בעזרת כלבים.
לימודי טיפול באמצעות בעלי חיים איננו דומה לסוגי טיפול אחרים. כאשר אנחנו מטפלים באנשים באמצעות כלבים אנחנו למעשה עוזרים לאותם אנשים להתמודד מבחינה רגשית עם הבעיות שלהם בדרך של יצירת קשר אתנו (הדמות המטפלת) ועם הכלבים שאומנו לכך במיוחד.
אוכלוסיות רבות כמו למשל אוטיסטים ואנשים שסובלים ממחלות נפש יכולים להצליח לצמוח מבחינה רגשית ולהתחזק כאשר הם מקבלים טיפול פסיכולוגי באמצעות בעלי חיים בכלל וכלבים במיוחד, בגלל הקשר המיוחד שיש בין בני אדם וכלבים.


קורס כלבנות טיפולית, לימוד טיפול בעזרת כלבים
כלבנות טיפולית, טיפול בעזרת כלבים יוצרים קשר מיוחד בין המטופל, הכלב והמטפל

קורס מדריכים לטיפול בעזרת כלבים הוא למעשה סוג ספציפי של טיפול פסיכותרפי. פסיכותרפיה היא שיטת טיפול נפשי שמשלבת בין טיפול בשיחות וטיפול באמצעות עזרים אחרים כמו ציור, פיסול, מוזיקה או יצירת קשר עם בעלי חיים (החל מסוסים ועד ארנבים וכלבים). כאשר אנו בוחרים להיות מטפלים באמצעות בעלי חיים, חייבים לעבור הכשרה כמו כל פסיכולוג או פסיכותרפיסט אחר.
קורס מדריכי כלבנות טיפולית כולל הכשרה מקצועית בתור מאלפי כלבים על מנת שנוכל לטפל בכלבים ולהתאים אותם למטופלים שלנו.
הלימודים בקורס מדריכי כלבנות טיפולית מאתגרים ומעניינים והם יכולים להעשיר את הידע המקצועי של פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים, מטפלים באמנות, אנשי חינוך, מאלפי כלבים ועוד. מטפלים מקצועיים שרוצים להעשיר את ארגז הכלים הטיפולי שלהם ורוצים להעלות את סיכויי הצלחת הטיפול, טוב יעשו אם יצטרפו לקורס לימודי טיפול בעזרת כלבים.
לימודים אלו מתאימים לאנשים שאוהבים בעלי חיים, אוהבים בני אדם ורוצים למצוא דרך לשלב בין שתי האהבות הללו בחיים המקצועיים שלהם.


טיפול בעזרת בעלי חיים – מה זה?

לבעלי חיים יש הרבה כוח לעזור לנו להתמודד עם קושי, מצוקה או אובדן. כלבים למשל יכולים לעזור לנו להתגבר על דיכאון או על תחושה קשה של בדידות. העובדה שכלבים בפרט וחיות בכלל יכולות לעזור לבני אדם בהתמודדות עם בעיות רגשיות ידועה מזה זמן רב וכיום יש הרבה שיטות טיפול פסיכולוגיות שעושות שימוש בקשר המיוחד בין בעלי חיים ואנשים במטרה להקל על אנשים שסובלים מכאב נפשי או בעיות תקשורת.
לימוד טיפול בעזרת בעלי חיים משלב בין לימודי פסיכותרפיה ובין לימודים של טיפול בעזרת כלבים ואימון עם הכלבים קורס כלבנות טיפולית מתאים למאלפי כלבים, מטפלים, טראפיסטים, פסיכולוגים, אנשי חינוך ועודלשינוי רגשי.
תפקידו של המטפל בעזרת בעלי חיים הוא לאפשר למטופל שלו להרגיש טוב יותר בעזרתו ובעזרת בעל החיים. אנו במאי-דוג קולג’ שמים דגש על הסתכלות קדימה וביחד עם הכלב כמוביל את הטיפול (ולא כאמצעי טיפולי בלבד כמו שקורה בטיפול בעזרת בעלי חיים) מאתרים את נקודות הטיפול הרבות האפשריות ובוחרים את הנכונה והמתאימה ביותר עבור המטופל.


לימודי טיפול בעזרת כלבים – למי זה מתאים?

לימודי טיפול באמצעות כלבים יכולים להתאים לכל מי שמצד אחד אוהב כלבים ויש לו קשר מיוחד ורוצה לעבוד עם כלבים, או מעוניין בעבודה עם בעלי חיים, ומצד שני יש לו רגישות רבה לבני אדם ויכולת תקשורת בינ-אישית טובה.
השילוב בין שני סוגי הרגשיות לבעלי חיים ולאנשים יכול לאפשר לנו לעזור לאנשים שחשים חוסר אונים או כאב גדול כדי להתחזק ולהרגיש יותר טוב.


קורס כלבנות טיפולית
וטיפול בעזרת כלבים – יתרונות

לתחום של לימודי כלבנות טיפולית (או זואותרפיה) יש הרבה מאוד יתרונות. לימודים אלו יכולים להעשיר את ארגז הכלים המקצועי של מטפלים כמו פסיכולוגיים, עובדים סוציאליים, מטפלים באמנות ועוד. לימודים אלו יכולים גם לאפשר לאנשים שאין להם רקע טיפולי אלא רקע בעבודה עם בעלי חיים (מאלפי כלבים למשל) לעבור הכשרה מקצועית בתחום הטיפול הרגשי.
קורס מקצועי זה יתרום למטפל או למאלף הכלבים יכולות לעזור לאנשים ולילדים שיש להם קושי בחיי היומיום כמו קושי בתקשורת או חרדה חברתית או סוגים אחרים של חרדות ופוביות.
במאי דוג, המרכז הרב תחומי לאילוף כלבים וכלבנות טיפולית, לומדים טיפול בעזרת כלבים בקורס מתקדם ומקצועי עם צוות הדרכה הבכיר בישראל, הבוגרים שלנו עובדים בתחום הטיפול בעזרת כלבים וצוברים ניסיון שטח עשיר וסיפוק מקצועי רב

–  עוד מידע על לימודי כלבנות טיפולית במאי דוג

רוצים לראות מה מספרים הסטודנטים והבוגרים שלנו?- כנסו לקישור


 



. - לכתבות ומאמרים נוספים
קורסים ומסלולי לימוד במאי דוג - המרכז הרב תחומי ללימוד אילוף כלבים, כלבנות טיפולית:
icon5   קורסים במגמת אילוף כלבים icon5   המגמה לכלבנות טיפולית