ילד מוליך כלב בפארק, ילדים וכלבים
*למה באמת כדאי שלילד שלכם יהיה כלב?


הילד רוצה כלב!
חוץ מזה שאתם כבר רואים את עצמכם קמים בשעות מוזרות בבוקר ומדשדשים בגשם עם הכלב כי הילד בטח לא יקום כל יום בזמן, אספנו עבורכם עשר סיבות טובות וחשובות למה ילדים גדלים יותר טוב כשיש כלב בבית, חוץ מזה שזה ממש כיף לחזור הביתה לחבר שתמיד, אבל תמיד מקשקש בזנב לקראתכם…


*הכתבה נכתבה בלשון כלב, אך מתאימה באופן עקרוני לכל חיית מחמד ללא הבדלי צבע, פרווה, נוצות או זנב. כנ”ל לגבי ילד או כל אדם שהוא מבחינת גיל, מגדר, כתובת וכו.

כי הכלב ילמד את הילד שלכם הרבה מיומנויות חשובות שיעזרו לו בחיים!

אחריות

ילד שמגדל כלב, או חיית מחמד כלשהי, גם אם הוא נעזר בבני משפחה נוספים בשלבים מסוימים, יפתח תחושה של אחריות ודאגה לאחר. הכלב זקוק להרבה יחס ותשומת לב, הוא תלוי בילד ובמשפחה לאוכל, טיולים, משחק וחינוך. הילד לומד להיות אמפתי ומלא חמלה, להבין את האחר, מה הרצונות והצרכים שלו\ה.

  • מחויבות אישית
גידול וטיפול בכלב זוהי משימה מתמשכת לאורך זמן, אי אפשר להניח את הכלב בארון ולכבות אותו כשמתעייפים. הכלב צריך אוכל, טיול, תשומת לב. לצורך העיניין גם חתול צריך חול נקי ושרקן צריך חברה, אוכל וניקוי הכלוב. פינת ייעוץ כלבני ביום הכלב של תל אביב, לארס ראםגידול חיית המחמד מלמדת את הילד להיות מחויב למשימה באופן מלא.

  • ביטחון עצמי
יחד עם אחריות לחיית מחמד מגיעה גם בנית הביטחון עצמי של הילד. כאשר ילדים מצליחים לגדל את חיות המחמד שלהם, הם מרגישים טוב עם עצמם דבר שמעלה את הביטחון העצמי שלהם. הם, במובן מסוים, גאים בהישגים שלהם.

  • משמעת
כאשר ילד מלמד כלב להקשיב, לשים לב למצבים ופעולות, מה מותר ומה אסור, הוא לומד גם בעצמו. חשוב להדגיש שהאימון צרך להתבע בצורה רגישה ולהעזר בתגמולים חיוביים. כמו כן חשוב שהאימון יהיה עקבי ולא לבלב את הכלב בהוראות סותרות. הוכח מדעית שאימון כלב בבית מסייע לילדים ללמוד על משמעת.

  • עמידה בלוחות זמנים
הכלב זקוק לנו בזמנים קבועים, אם לא יצא לטיול, יעשה את הצרכים בבית, אם לא יקבל אוכל או מים, לא ירגיש טוב וידרוש את המזון שלו. (דגים בלי אוכל ימותו, הכלוב של השרקן יסריח אם לא ינוקה וכו’). הילד לומד שיש פעולות שצריך לבצע בזמן ולא לדחות לאחר כך כי יש לזה השלכות. – למידה על השלכות, סיבה ותוצאה.

  • ספורט וכושר
הכלב צריך יציאה החוצה מספר פעמים ביום, משחק ופעילות גופנית שבדרך כלל מהנות לשני הצדדים. הפעילות המשותפת תורמת לכושר, פעילות פיזית ובילוי נוסף מחוץ לבית, ומצמצמת מעט את זמני המסך. בנוסף הפעילות יוצרת הרגלים בריאים יותר של בילוי בחוץ, צורך בפעילות גופנית, כושר והבנה שהם תורמים לבריאות האדם בדיוק כמו שהם תורמים לכלב.

  • הקלה במצבי לחץ
הכלב יכול לתרום להרגשה רגועה יותר ולהקל במצבים של עצב או כעס גם בפן הפיזי וגם בפן הרגשי. ליטוף או התכרבלות עם הכלב גורמת מיד לתחושה של רוגע וביטחון לכל אדם. כמו כן הרבה פעמים ילדים פונים לכלב שלהםהשתלמות מטפלים לטיפול בעזרת כלבים כאשר הם במצבי לחץ, למשל עצב, כעס או חוסר ביטחון. כאשר הם חשים באהבה ללא תנאי וקבלה מצד הכלב, זה תורם לתחושה חיובית והקלה בתחושת הסטרס. באופן כללי, ממחקרים שבוצעו עולה שילדים במשפחות עם כלבים רגועים יותר ומסוגלים להתמודדות טובה יותר עם מצבי לחץ קיצון.

  • לימוד קריאה ושיפור ריכוז
הדרך הטובה לשפר את מיומנות הקריאה של ילדים צעירים היא לתרגל כמה שיותר, ועדיף בקול רם כך שיוכלו לשמוע את עצמם. הרבה פעמים נוח יותר להקריא לכלב ולא למבוגר אחר. לכלב יש אינסוף סבלנות להקשיב והוא לא ישפוט, יתקן ולא יכריח את הילד לקרוא מחדש. הקראה תורמת לשיפור שתף הדיבור, יכולות קריאה רהוטה, והבנת טקסטים. (לכתבה על טיפול בלקויות למידה בעזרת כלבים, כלבנות טיפולית )

  • שיפור במערכת החיסונית
ממחקרים רבים שבוצעו לאורך השנים עולה כי ילדים שגדלים עם חיות מפתחים מערכת חיסונית חזקה יותר. כמה יותר?
ילדים שגדלו ללא בעלי חיים נמצאים בסיכון גבוה בכ-50% לפתח אסתמה לעומת ילדים שליטפו את מיצי כתינוקות. כל כלב או חתול מקטינים את הסיכוי של הילד לסבול ממחלה אלרגית בכ־20%.
המשמעות: ילדים בשנה הראשונה לחייהם צריכים לבלות באופן קבוע עם חמישה או שישה בעלי חיים כדי להימצא ברמת הסיכון הנמוכה ביותר לסבול מאסתמה או מנזלת אלרגית. (מחקר מאונ’ גטבורג, פורסם בYNET, מחקרים רפואיים)

  אז אם עוד אין לכם כלב – תבררו איפה יש יום אימוץ קרוב!

כתבות נוספות שכנראה יעניינו אתכם -
כלב חדש בבית, מה חשוב שתדעו 
איך ומתי צריך להיעזר במאלף כלבים 

רוצים לעבוד עם כלבים וילדים - תכירו את עולם הכלבנות הטיפולית

  - חזרה למאמרים וכתבות