איך לבחור את בית הספר לאילוף כלבים או כלבנות טיפולית?

אתם אוהבים כלבים, יש לכם תקשורת מיוחדת איתם… אילוף כלבים או כלבנות טיפולית? מה חשוב שתדעו לפני שנרשמים ללימודים? 

אחת ההחלטות החשובות היא כיצד נדע איך לבחור מקום לימודי אילוף כלבים. אם אתם אוהבים כלבים אתם ורואים את עצמכם כמחנכים ומסייעים לכלבים, וכולם אומרים לכם שיש לכם תקשורת מיוחדת עם כלבכם, אז החלטתם שאתם רוצים להפוך אהבה לכלבים למקצוע…כלב קורא ספר ולומד בקורס
כלבנות טיפולית זהו מקצוע שמתאים למי שאוהב ורוצה לעזור לבני אדם בעזרת כלבים. חשוב לקבלב ייעוץ מקצועי שגם יעזור לבחור את הכיוון המתאים וגם יספק מידע מלא לגבי משך ההתמחות, תנאי העבודה, שכר מאלף הכלבים, משכורות בכלבנות טיפולית ויכלול לווי מקצועי בתחילת הדרך העצמאית.
אילוף כלבים שלא נעשה מתוך אהבה אמתית ינחל כישלון ולכן הדבר החשוב ביותר כאשר אתם שואלים את עצמכם איפה כדאי ללמוד אילוף כלבים הוא לבדוק כי מדובר בבית לכלבים.
בית על כל המשמעויות הנלוות, כזה שמכיר בחשיבות האילוף כתנאי לאיכות חייו של הכלב, מבין את צרכיו ואוהב אותו אהבה עמוקה. ממש כמו שחינוך טוב אמור להיעשות מתוך אהבה לילדים וראייתם כמרכז וכמהות כך גם על המאלף להיות אדם שבראש ובראשונה אוהב כלבים ומחבר אליהם בכל רמ”ח אבריו.
חשוב לבחור בבית ספר שמרכז הוויתו הוא בעלי חיים, הוא נושם ומכיר כל דבר הקשור לתחום בעלי החיים החל מרפואה, כלבנות טיפולית, בעיות התנהגות של כלבים, ווטרינריה, גנטיקה, הבדלים בין גזעים שונים של כלבים וכל דבר אשר יסייע לכם במשך להתקדם כמאלפ/ת כלבים.


התכנים של קורס מאלפי כלבים \ כלבנות טיפולית

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון כאשר אנו שואלים את עצמנו איפה כדאי ללמוד אילוף כלבים הוא תכנית הלימוד. שלא כמו תחומי לימוד אחרים, כאשר אנו עוסקים באילוף עלינו להבין את עולמו הפנימי של הכלב. ההיבט הרגשי וההתנהגותי של כלב הבית הוא לב העניין ולכן חשוב לשים לב שניתנת לכך התייחסות בתכנית הלימוד.
יתר על כן, תכנים מעולם הזואולוגיה חשובים להבנת הנושא וכמובן הנושא ההתנהגותי על כל הכללים החלים עליו. ב- My-dog college תכנית לימודים עשירה וחדשנית, כזאת שעוסקת גם בתחומים החדשניים בעולם הכלבנות. לשם המחשה בית הספר לאילוף כלבים מאי דוג, פועל בחסות בית החולים הווטירנרי של האוניברסיטה העברית, נגיש ומתעדכן בכל המחקרים החדשים בעולם בתחום בעלי החיים וערך זה הינו נדבך מרכזי בתכנית הלימודים.


דגשים לגישות הלימוד

לימודי כלבנות טיפולית מתחילים משלב הכרת הכלב וקורס מתקדם לאימון ואילוף כלבים. בחרו בבית ספר לאילוף כלבים המשלב גישות מתקדמות. שיטות אילוף וגישות טיפול עוברות שינוי ומתפתחות כיום בארץ ובעולם בקצב מהיר. בחרו במקום לימודים שמשלב חידושים אלו במסלול מעמיק וכך תעשירו את ארגז הכלים שלכם בעבודה העתידית בתור מאלפי כלבים ומטפלים בעזרת כלבים.


תכניות המשך לימודים כמאלף כלבים

המקצועיות חשובה ביכולת של המאלף להתפתח ולרכוש ידע נוסף, מה שיהפוך את מאלף הכלבים למומחה בתחום. חשוב לוודא כי בבית הספר שבו בחרת ללמוד יש תכניות השתלמויות ולימודי המשך להתפתחות מקצועית. כדי לשמור על מומחיות בתחום אל תסתפק בסמינרים קצרים או במקום שאין בו תכניות פיתוח מקצועיות.


התנסות מעשית באילוף כלבים

חשוב לשים לב כי הלימודים כוללים גם התנסויות מעשיות שנעשות תוך קבלת משוב ממורי הקורס ומאפשרות למידה משמעותית וסטאז’. על מורי הקורס להיות בעלי נסיון משמעותי רב ועתיר שנים, וודא כי סגל ההוראה שמלד אותך הוא כזה על מנת שתספוג היטב מנסיונם העשיר של המדריכים.


חשוב לוודא כי המוסד הלימודי הוא מוכר ובעל וותק

כמו כן בית הספר לאילוף כלבים בעל מסורת של דאגה ואהבה להולכים על ארבע. הבוגרים משתלבים כמאלפי כלבים או כמדריכי כלבנות טיפולית ומומלצים בשוק העבודה. חשוב מאוד לבחור רק מוסדות בעלי וותק ונסיון מוכח. אל תסתפק בדפי נחיתה יפים וסיסמאות. בדקו את העובדות כגון וותק, נסיון והצלחת בוגרים בפועל


ליווי עסקי ומקצועי לבוגרים

דבר נוסף וחשוב ביותר: מהו הליווי העסקי שניתן לך בתום הלימודים. אנו יודעים כי על מנת להצליח צריך לשלב יכולות נוספות, וודאו כי בית הספר באמת יקצה לך זמן אישי ויעצים אותך במסגרת עסקית. מהנסיון העשיר במאי דוג אנו רואים כי ליווי עסקי ומקצועי לבוגרים הינו דבר זה חשוב ביותר על מנת להפוך אהבה למקצוע מצליח.