רגל כתומה של כלב  כיצד עבודה עם כלבנות טיפולית יכולה לסייע לילדים הסובלים מקשיי ריכוז ו-ADHD

 

ילדים הסובלים מ- ADHD*  מאופיינים בקשיים בקשב וריכוז, מוסחות ואימפולסיביות. יש להם נטיה לאבד מיקוד במשימות ממושכות, צורך גדול בתנועה, קושי בריסון עצמי, קושי לחכות לתורם ועוד. כיצד אילוף כלבים יכול לעזור לילדים אלו להתמודד עם קשייהם ?
ישנן דרכים רבות ופה נמנה חלק מהן : על מנת לאלף את הכלב, הילד צריך ללמוד לשלוט בעצמו ולנהוג עימו בסבלנות. לדוגמא, הוא לא יכול למשוך ברצועת הכלב בחוזקה כדי לגרום לו לבוא אחריו, אלא צריך למשוך אותה בעדינות.
בצורה כזו, אפשר לעבוד עם הילד על פיתוח שליטה עצמית וריסון. על מנת ללמד את הכלב פקודות אילוף מורכבות, יש לחלקן למספר שלבים.
ניתן לשבת עם הילד ולפרק את הפקודה לצעדים קטנים וכך הילד לומד דרך התמודדות עם משימות מורכבות גם בתחומים אחרים בחייו- כאשר יש לו הצלחות קטנות בדרך להשגת המטרה הגדולה הוא לא חווה ייאוש ותסכול באמצע הדרך והוא לומד להתמיד במשימות שנראו לו קשות בעבר.

הרבה פעמים לילדים עם ADHD קשה לשבת לאורך זמן ויש להם אנרגיה רבה לפרוק – משחק עם הכלבים או תחרויות ריצה איתם הן דרכים מעולות להוציא את האנרגיה הרבה בצורה חיובית.
כפי שהבנתם, יש לעבודה עם הכלבים יתרונות עצומים בעבודה עם ילדים עם ADHD  ובקורס כלבנות טיפולית אנו לומדים את כולם (ועל עבודה עם עוד אוכלוסיות).


למידע נוסף על קורס “מדריכי כלבנות טיפולית“, לימודי טיפול בעזרת כלבים

רוצים לדעת עוד על טיפול בעזרת כלבים?
כיתבו אלינו או השאירו פרטים, ונשלח לכם מידי חודש כתבה מעניינת הקשורה לכלבנות, אילוף ועוד…



 הכתבה הוכנה ע"י מירי בן עזרא - מדריכת קורס כלבנות טיפולית במאי דוג קולג'

Attention Deficit Hyperactivity Disorder -  *ADHD הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, או בקיצור הפרעת קשב, היא הפרעה נוירו-התפתחותית שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה הקיימת בקרב כ-7%-10% מהאוכלוסיה. היא מתפתחת במשך חמש שנות החיים הראשונות ואינה דועכת בגיל מסוים, לכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים. היא עלולה להפריע בלמידה, בעבודה, ביחסים בין-אישיים ובפעילויות הטיפול העצמי. - מתוך ויקיפדיה



- חזרה למאמרים וכתבות


מעוניינים בעבודה עם חיות או כלבים - קורס כלבנות טיפולית
מידע על קורסי טיפול באמצעות כלבים
כלבנות טיפולית שכר לימוד
מועד התחלת קורס, קביעת ייעוץ ורישום